Tee päring

Uudised

18.10.2022

Kuidas tagada tänapäeva kliendi ootustele vastav logistika?

Autor: Janari Kristian
Autor: Janari Kristian

E-kaubanduse mahud on liikunud järjest tõusvas joones ning paljud seni ainult füüsilise kauplusena tegutsenud ettevõtted võivad selles olukorras kaaluda e-poe avamist. Kaup on ju juba olemas ning selle välja saatmine ei tundu väga keerulise ülesandena. E-poes ostlemine on muutunud tavaliseks harjumuseks ka tarbijale, tootlused tõusevad ning e-poes ostlejad on e-poe kogemusega jätkuvalt väga rahul (ostmine, tarne, tagastamine). Enne, kui hakkate püsti panema oma e-poodi, tasuks mõned asjad läbi mõelda ja kaaluda, kas teil on endal piisavalt võimekust ja teadmisi, et tegeleda logistika ja e-kaubandusega iseseisvalt või võiksite kasutada mõne partneri abi.

Transpordi korraldamiseks mõtelge algatuseks läbi järgmised küsimused:

  • Kus asuvad teie kliendid?
  • Mida pakuvad teie konkurendid?
  • Millist transpordiliiki eelistavad teie kliendid, kas pakiautomaat või kullerteenus?
  • Kuidas plaanite transpordiinfot viimasesse miili edastada: kas osta juba valmis lahendus või ehitada otse oma süsteemide peale?
  • Kus te tellimusi komplekteerite ja kuidas neid üle annate?
  • Kust tuleb tellimustele vajalik pakend ja kus seda hoiate?
  • Kes on teie võimalikud kliendid ja kus nad asuvad?
  • Kas kavatsete müüa globaalselt või koduturul Baltikumis?

Klientide ootused Eesti e-poodidele

Eesti e-poodidest  pooled ei vasta jätkuvalt kõikidele seaduste nõuetele. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti ning Eesti E-kaubanduse Liidu uuringute järgi ei vasta 50% Eesti e-poodidest 100% kõikidele seadusest tulenevatele tarbijaõigustele (siit leiad nõuded: https://e-kaubanduseliit.ee/usaldusmargise-taotlemine/). Samuti ei kasutata ära täiel määral konkurentsieeliseid rahvusvaheliste tegijate ees, milleks on:

  • 7-päevane kiire komplekteerimine ja tarne;
  • Eestikeelne vahetu ja kiire kliendisuhtlus;
  • Kaup, mida saaks samal päeval postitada.

Eestlasest tarbija on tarnevalikutest enim just pakiautomaadi usku, nimelt 80% pakke tellitakse pakiautomaati (Emori uuringu tulemused).

E-kaubanduse Liidu pakiautomaatide pakkide mahu monitooring näitab, et Omniva kaudu liigub üle 50% kogu Eesti pakiautomaatide pakkidest ning Omniva hoiab kindlalt turuosa, kuigi DPD tuleb jõudsalt järgi.

Seejuures on Omniva turuosa kogu pakiveoteenuste turust (pakiautomaadid, kuller) 38% ning on kõige laiema pakiautomaatide võrgustikuga maineliider, autoga lihtsasti ligipääsetavuse, teekonna jälgimise võimaluse, kui ka suure osa Aasiast tuleva kauba vahendajana ning suurima turuosa tagab suurim võrgustik, nii lihtne see ongi.

Teist kohta on hoidnud Itella Smartpost, keda tuntakse usaldusväärsema ja parima hinna-kvaliteedi suhtega pakkujaga.

Kolmas on DPD Pickup pakiautomaat, mis näitab turuosaliste seas suurimat kasvu ning mille osakaal turul on kolme aastaga enam kui kahekordistunud, seda näitab Emori küsitlus.

Enam kui pool Eesti regulaarselt e-poes ostlejatest eeldavad kaubamärkidelt ja ettevõtetelt ka keskkondlikku vastutustunnet. Selleks, et tarnet loetaks loodussõbralikuks, peab see vastama kahele tingimusele: mitu toodet tuleb koondada üheks saadetiseks ning tarnida vähesaastava sõidukiga.

  • 50% regulaarselt e-poes ostlejad ja kuni 73% elunautleja tüüpi ostlejatest ütlesid, et eelistavad veebisaiti, mis pakub keskkonnasõbralikke tarnevalikuid.
  • 33% regulaarselt e-poes ostlejatest ostab kindlasti keskkonnasõbralikke tooteid, kui see on võimalik.
  • 30% on nõus maksma keskkonnaga arvestavate toodete/teenuste eest lisatasu.

Tellimuste logistika- komplekteerimine, siltide kleepimine ja kulleriga väljasaatmine

Tellimuste komplekteerimise ja saatmise puhul tuleb otsustada, kas teete seda oma inimestega ettevõtte enda laost/kauplusest ja lasete oma töötajatel edastada info kullerettevõtetele või hoopis ostate laoteenust koos transpordiga kuskilt mujalt sisse.

Viimasel juhul saaksite liidestada oma süsteemi laoteenuse pakkuja omaga ja lõppkliendini veo hinnad võivad sellel juhul olla odavamad. Seda põhjusel, et logistikaettevõttel on mahud suuremad (teenindatakse mitmeid kliente) kui vaid ühe e-poe mahtudele pakkumist võttes.

Tänapäeval ei ole ükski klient valmis oma kaupa üle nädala ootama. Üks professionaalne ja kliendisõbralik e-pood Eestis saadab tellimused välja samal või hiljemalt järgmisel päeval, siin ei tohiks erandiks olla kiired ajad või kampaaniad.

Logistika Pluss aitab ka rahvusvaheliste müügiplatvormidega ja tarnelahendustega

Logistika Pluss pakub oma klientidele kõik-ühes paketti, kus meie laosüsteem on liidestatud kas otse või läbi vahendusprogrammide kaupmehe süsteemidega.

Tellimuse saabudes jõuab see otse meie süsteemi ja seetõttu kaob ära ooteaeg komplekteerimise alustamiseks ning ühtlasi saadetakse see kohe ka transporditeenuse pakkujale.

Tellimuste komplekteerimine toimub kaupmehega kokkulepitud ajaaknas ning väljastatakse vastavalt valitud tarnelahendusele.

Koostöös aitame välja töötada sihtturule sobiva tarnelahenduse, pakume ka võtmenäitajaid mis aitaksid lihtsalt ja arusaadavalt partnerite tegevusi mõõta ja jälgida.

Kaupmehed aga saavad keskenduda oma põhitegevusele – müügi kasvatamisele ja müügikanalite arendamisele. 

Kasutatud allikad: Eesti e-kaubanduse liit Statistika (Eesti e-ostlejate käitumine ja trendid e-kaubanduses – Eesti E-kaubanduse Liit)

Meie müügiosakonnaga saate ühendust tel +372 5308 1916, e-mailil sales@logistikapluss.ee.

Vastame teie küsimustele ning leiame parima lahenduse vastavalt teie vajadustele!

Rohkem logistika ja e-kaubanduse kohta uuri meie kodulehelt.

Viimased uudised