Tee päring

Uudised

29.10.2021

Tollivormistusest: kuidas see käib ja mis infot peab esitama

Kliendid küsivad meilt sageli, mida täpselt on vaja esitada tolliprotseduuride tegemiseks. Meie tolliteenuste juhataja Jana annab soovitused, millised dokumendid on vajalikud ning kuidas need õigesti koostada, et tollivormistuse tegemine võimalikult kiiresti ja kliendi jaoks mugavalt sujuks. 

Selleks, et kiirendada nii ekspordi kui impordi tollivormistuse protsessi tuleb veenduda, et dokumendid oleksid korrektselt vormistatud ja sisaldavad kogu vajaliku info deklareerimiseks. 

Ekspordideklaratsiooni koostamine on kohustuslik, kui kauba väärtus on rohkem kui 1000 eurot või kauba kaal on rohkem kui 1000 kg. Siiski on käibemaksukohustuslasest ettevõttel soovitav ekspordideklaratsioon koostada ka väiksemate saadetiste korral, sest käibemaksu 0%-lise määraga müügil tuleb tõendada kauba väljavedu.

Deklaratsiooni vormistamiseks tuleb esitada saatja/eksportija poolt koostatud kaubaarve (invoice), mis peaks sisaldama alljärgnevat teavet:

              1. Kauba kirjeldus, mille järgi oleks võimalik määrata kaubakood 
              2. Kauba kogus 
              3. Kauba väärtus
              4. Tarnetingimused
              5. Kauba kaal
              6. Pakkeüksuste arv

Lisaks on vaja esitada infot ka väljumistolliasutuse kohta. 

Meie saame vormistada ekspordidekleratsiooni teie eest. Selleks saatke ülalnimetatud info ja dokumendid aadressile customs@logistikapluss.ee ja me saadame vastu eksportdeklaratsiooni EAD väljatrüki, mis tuleb autojuhile kaasa anda. Väljumistolliasutuses EAD näitamisel sulgeb toll tollisüsteemis ekpordi ning kaup loetakse Euroopa Ühendusest väljunuks.

Kaubaarve koostamisel pöörake tähelepanu, et kõik hinnas sisalduvad osad oleksid eraldi loetletud (sh kindlustus, transport). Tasuta näidiste puhul kasutage turuhinda.
Sissetuleva (import) saadetise deklareerimiseks on mitu võimalust:

1. Kui kaup saabub lennu-, raudtee- maantee- või muu transpordiga mõnda teise (mitte Logistika Plussi) terminali, võime tollivormistuse sellegipoolest Teie eest teha. Selleks saatke meile deklareerimiseks järgnevad saatedokumendid e-postiga
              1.1 Kaubaarve (kaubakirjeldus, kogus, väärtus, tarnetingimused)
              1.2 Pakkeleht
              1.3 Transpordiarve (kui vaja)
              1.4 Terminali arvestuskanne/ladustamisteade
              1.5 Sooduspäritoludokument EUR.1, A.TR, päritolukinnitus (kui on väljastatud). Sooduspäritoludokumenti originaali tuleb esitada meile viivitamata peale deklaratsiooni vabastamist  
2. Kui kaup saabub maanteetranspordiga (juhul kui tegemist on terve kaubakoormaga), võib auto liikuda otse Logistika Plussi terminali ning me ise teeme kõik vajalikud tolliformaalsused kauba vabastamiseks.

3. Mereveo puhul tuleb lisaks punktis 1 märgitud dokumentidele deklareerimiseks esitada veel ka konteineri väljastuskorraldus ja ICS süsteemi sisenemisdeklaratsiooni number.  
 Iga kliendi vajadused on individuaalsed, seega võite julgelt meie spetsialistidelt nõu küsida. Võtke ühendust customs@logistikapluss.ee või läbi kodulehel oleva tolliteenuste vestlusakna.

Viimased uudised